Z drugiej strony lustra – praca w sklepie obuwniczym

Praca w sklepie z butami nie należy do najłatwiejszych. Osoby tam zatrudnione, które są najczęściej kobietami, nie mają łatwego życia, gdyż w takim miejscu trzeba być ciągle w ruchu, by sprostać wszystkim zadaniom. Buty musza być wyłożone oraz odpowiednio wyeksponowane. Również dostawy same się nie przyjmą, a i posprzątać czasem trzeba, gdyż brudny sklep nie zachęci klientów. No właśnie, czas wspomnieć o kwestii najważniejszej, czyli o osobach, które pojawiają się w sklepie i które należy z całą pieczołowitością obsłużyć.

Osoby, które odwiedzają salony nie życzą sobie zbyt nachalnej obsługi. Rzecz jasna często chcą, by doradzić im które buty męskie są najlepsze do smokingu lub czy dane czółenka sprawdzą się z letnią sukienką, niemniej pracownik sklepu nie może być zbyt nachalny, gdyż w ten sposób nie uda mu się zachęcić klienta do kupna. Tego typu rozmowy musza być prowadzone z wyczuciem oraz pewnym rodzajem empatii, by osoba odwiedzająca sklep nie poczuła się napastowana.

Pracownik sklepu z butami powinien legitymować się sporą wiedzą na temat oferty danego salonu, gdyż nierzadko spotka się z sytuacją, gdy klient będzie zadawał mu szczegółowe pytania, pokroju „z jakie skóry są zrobione te buty męskie?”. Niestety, ta wiedza jest niezbędna, jeśli chcemy skutecznie sprzedawać obuwie, nie ma więc innego wyjścia, jak rozpoczęcie poszerzania swojej wiedzy, jeśli mamy świadomość jakichkolwiek braków.